تقویت مناسبات تهران و اسلامآباد در دستور کار سفر رئیسجمهور به پاکستان
دکتر مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری اسلامی ایران در پی دعوت رسمی نخستوزیر پاکستان، در رأس هیئتی عالیرتبه عازم اسلامآباد میشود تا ضمن دیدار با مقامات عالی این کشور، راهکارهای تعمیق همکاریهای دوجانبه در حوزههای اقتصادی، امنیتی و منطقهای را بررسی کند.
به گزارش هممیهن آنلاین به نقل از ایرنا، دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیهای از سفر رسمی دکتر مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری اسلامی ایران، به اسلامآباد در روز سهشنبه ۲۳ ژوئن ۲۰۲۶ خبر داد. این سفر که به دعوت محمد شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان انجام میشود، دومین سفر دکتر پزشکیان به این کشور در دوران ریاستجمهوری وی به شمار میرود.
در این سفر، رئیسجمهور در رأس هیئتی بلندپایه شامل وزرا و مقامات عالیرتبه حضور خواهد داشت و علاوه بر دیدار با آصف علی زرداری، رئیسجمهور و شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، با رؤسای مجلس سنا و مجلس ملی، و همچنین معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه پاکستان رایزنی خواهد کرد.
بررسی طیف گستردهای از روابط دوجانبه از جمله تجارت، انرژی، امنیت مرزی، تعاملات مردمی و ارتباطات منطقهای، از اهداف اصلی این سفر عنوان شده است. وزارت امور خارجه پاکستان تأکید کرده است که این دیدار فرصتی مهم برای پیگیری تعاملات دیپلماتیک پس از امضای تفاهمنامه اسلامآباد و تبادل نظر پیرامون تحولات منطقهای و بینالمللی است.
دولت پاکستان در این بیانیه تصریح کرد که این بازدید نشاندهنده تعهد مشترک دو کشور برای تعمیق مناسبات تاریخی و فرهنگی، و تأکید بر آرمانهای مشترک در راستای برقراری صلح، ثبات و پیشرفت پایدار در منطقه است.