بازگشت هیئت مذاکرهکننده ایران از سوئیس با محوریت پیگیری تفاهم اسلامآباد
هیئت مذاکرهکننده کشورمان به ریاست محمدباقر قالیباف پس از پایان سفر دو روزه به سوئیس و انجام رایزنیهای فشرده با میانجیگران پیرامون اجرای تعهدات تفاهم اسلامآباد و ضرورت توقف درگیریها، وارد تهران شد.
به گزارش هممیهن آنلاین به نقل از تسنیم، هیئت مذاکرهکننده کشورمان پس از یک سفر دو روزه به سوئیس، دقایقی پیش به تهران بازگشت. بنا بر اعلام اسماعیل بقایی، سخنگوی این هیئت، هدف اصلی این سفر پیگیری اجرای تعهدات طرف آمریکایی در قالب تفاهم اسلامآباد بوده است.
در جریان این گفتگوهای صریح و فشرده که با حضور میانجیگران پاکستانی و قطری در هتل «بورگن اشتوک» سوئیس برگزار شد، محورهای معطلمانده این تفاهم، بهویژه توقف جنگ در تمامی جبههها از جمله لبنان و همچنین آزادسازی اموال بلوکهشده ایران، مورد بررسی و مطالبه قرار گرفت.
در پایان این نشست، دو کشور میانجی با صدور بیانیهای نتایج گفتگوها را تشریح کردند که مهمترین بخشهای آن شامل تأکید مجدد بر بهرسمیت شناختن مدیریت ایرانی بر تنگه هرمز و پذیرش نقش ایران بهعنوان عضو اصلی مدیریت منازعه در لبنان بوده است.