| کد مطلب: ۶۳۸۸۳

تداوم مذاکرات فنی ایران و آمریکا با میانجی‌گری قطر

نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر با اشاره به دستیابی به یک یادداشت تفاهم میان تهران و واشنگتن برای پایان دادن به درگیری‌ها، از تداوم مذاکرات فنی میان طرفین با همکاری پاکستان خبر داد و بر لزوم کنترل تنش‌های منطقه‌ای تأکید کرد.

تداوم مذاکرات فنی ایران و آمریکا با میانجی‌گری قطر

به گزارش هم‌میهن آنلاین به نقل از ایسنا، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در گفتگو با شبکه الجزیره، ضمن تبیین جزئیات یادداشت تفاهم اخیر میان تهران و واشنگتن، هدف از این توافق را پایان دادن به جنگ و ایجاد سازوکاری نهادمند برای پیشبرد گفتگوها عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش میانجی‌گرانه پاکستان و حمایت‌های منطقه‌ای در این فرایند، تصریح کرد که مذاکرات جاری تنها به مسائل سیاسی محدود نبوده و ابعاد فنی، از جمله موضوعات هسته‌ای، امنیت منطقه‌ای و امنیت تنگه هرمز را نیز در بر می‌گیرد. به گفته آل ثانی، این یادداشت تفاهم، چارچوبی پایدار برای گفتگوهای دوره‌ای جهت حل‌وفصل اختلافات ایجاد کرده است.

نخست‌وزیر قطر در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از اقدامات تنش‌زای اسرائیل در منطقه، به‌ویژه در لبنان، تأکید کرد که چنین رفتارهایی مانعی بر سر راه ثبات پایدار است و باید به حاکمیت کشورها احترام گذاشته شود. او همچنین تصریح کرد که قطر با استفاده از تمام توان دیپلماتیک خود برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها و بازگرداندن آرامش به منطقه تلاش می‌کند.

آل ثانی در پایان با اشاره به اجماع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای پیشبرد رویکرد مشترک جهت گفتگو با ایران، بر لزوم افزایش سطح اعتماد میان طرفین تأکید کرد و خاطرنشان ساخت که نتایج این گفتگوها فراتر از روابط دوجانبه، بر امنیت و ثبات کل منطقه اثرگذار خواهد بود.

 

به کانال تلگرام هم میهن بپیوندید
به کانال بله هم میهن بپیوندید
به کانال روبیکا هم میهن بپیوندید

مطالب ویژه
دیدگاه

ویژه بین‌الملل
آخرین اخبار
وب گردی