| کد مطلب: ۶۳۸۹۴

استمرار آموزش در شرایط جنگ؛ راهبرد اصلی آموزش‌وپرورش

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در شرایط جنگی اعلام کرد که حفظ تداوم آموزش، برگزاری امتحانات و تقویت فعالیت‌های فرهنگی مدارس از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش‌وپرورش در این دوره بوده است.

استمرار آموزش در شرایط جنگ؛ راهبرد اصلی آموزش‌وپرورش

به گزارش هم‌میهن آنلاین به نقل از مهر، علیرضا کاظمی وزیر آموزش‌وپرورش صبح دوشنبه اول تیرماه در نشست صمیمی با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های این وزارتخانه در شرایط جنگی گفت: آموزش‌وپرورش در تمام این دوران حتی در ایام تعطیل نیز کار خود را متوقف نکرد و سیاست‌گذاری، مدیریت و اجرای برنامه‌ها بدون وقفه ادامه یافت.

وی با بیان اینکه نخستین راهبرد آموزش‌وپرورش در این شرایط حفظ استمرار جریان آموزش بود، اظهار کرد: از نخستین ساعات آغاز حملات دستور تخلیه مدارس صادر شد و امنیت دانش‌آموزان در اولویت قرار گرفت.

کاظمی با اشاره به حادثه مدرسه میناب گفت: در این مدرسه ۲۴۰ دانش‌آموز تخلیه شده بودند، اما تعدادی از دانش‌آموزان در حیاط و نمازخانه مدرسه در انتظار سرویس بودند که متأسفانه حادثه ناگواری رخ داد.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: پس از یک هفته تعطیلی دولت به دلیل شرایط خاص، آموزش مجازی آغاز شد و برای جبران این تعطیلی، پایان سال تحصیلی یک هفته به تعویق افتاد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های مدارس سمپاد و نمونه دولتی گفت: با حضور ۵۱۶ هزار دانش‌آموز این آزمون‌ها برگزار شد که از نظر اجرایی کار بسیار بزرگی به شمار می‌رفت.

کاظمی همچنین به موضوع تأثیر معدل در امتحانات نهایی اشاره کرد و افزود: این موضوع با پیگیری مجلس و همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی به نتیجه رسید و موجب ایجاد آرامش در فضای عمومی شد.

به گفته وزیر آموزش‌وپرورش، در حالی که در سال‌های گذشته برای امتحانات نهایی حدود ۱۵ روز فرصت مطالعاتی در نظر گرفته می‌شد، امسال این زمان به یک ماه افزایش یافت و برنامه امتحانات نیز از پیش اعلام شد.

وی با بیان اینکه مدارس در این دوره به کانون فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شدند، گفت: حمایت از میدان و خیابان در دستور کار قرار گرفت و حوزه پرورشی در مرکز این برنامه‌ها قرار داشت.

کاظمی افزود: اعلام کردیم هر کلاس درس باید به یک کانون فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و معلمان و مربیان برای تحقق این هدف بسیج شدند. به گفته وی، در این مدت حدود ۷ هزار موکب با مشارکت مدارس و فرهنگیان فعالیت داشتند.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به وضعیت مالی این وزارتخانه نیز گفت: با وجود شرایط دشوار اقتصادی کشور، آموزش‌وپرورش در ۴۶ سال گذشته بهترین وضعیت مالی خود را تجربه می‌کند.

وی افزود: طی سه ماه گذشته حدود ۴۴ هزار نفر بازنشسته شدند و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان پرداخت انجام شد و تمامی مطالبات جاری سال تسویه شده است، بدون اینکه بدهی جدیدی ایجاد شود.

کاظمی در عین حال تأکید کرد تنها بدهی باقی‌مانده آموزش‌وپرورش مربوط به مطالبات بازنشستگان سال‌های ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در حوزه رتبه‌بندی است.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی ویژه برای انعکاس تحولات اخیر در نظام آموزشی خبر داد و گفت: این کارگروه با مسئولیت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تشکیل شده تا موضوعاتی مانند اقتدار ملی، ایثار و شهادت و نقش مردم در کتاب‌های درسی، برنامه‌های پرورشی و فعالیت‌های فرهنگی منعکس شود.

 

 

به کانال تلگرام هم میهن بپیوندید
به کانال بله هم میهن بپیوندید
به کانال روبیکا هم میهن بپیوندید

مطالب ویژه
دیدگاه

ویژه فرهنگ
  • آنچه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته و معاون هنری دانشگاه آزاد پی‌گیر است اما نه نسبتی با هنر سنتی دارد و نه با…

  • راز را می‌توان در کارنامۀ آن ۴ نفر جُست که در چیدمان داووسی در صحنه قرار گرفتند و طبعا خود استاد سرآمدشان: محمد علی…

آخرین اخبار
وب گردی