| کد مطلب: ۶۳۸۹۵

نگرانی رسانه‌های اسرائیلی از پیامدهای توافق آمریکا و ایران

رسانه‌ها و محافل سیاسی در اسرائیل نسبت به پیامدهای توافق اخیر میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرده و از تغییر معادلات منطقه‌ای و افزایش احساس انزوای سیاسی در این کشور سخن می‌گویند.

نگرانی رسانه‌های اسرائیلی از پیامدهای توافق آمریکا و ایران

به گزارش هم‌میهن آنلاین به نقل از ایرنا، رسانه‌ها و محافل سیاسی در اسرائیل از افزایش نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای توافق اخیر میان ایران و آمریکا خبر داده‌اند؛ موضوعی که به اعتقاد برخی تحلیلگران می‌تواند جایگاه منطقه‌ای اسرائیل را تحت تأثیر قرار دهد.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، روزنامه «هاآرتص» اعلام کرده است نشانه‌های نخستین شکاف‌ها پس از این توافق به‌صورت آشکار نمایان شده و روند دستیابی به توافق بدون در نظر گرفتن خواسته‌های اسرائیل پیش رفته است.

این روزنامه همچنین نوشته است تحولات مربوط به جنگ غزه بر نگاه جهانی نسبت به اسرائیل تأثیر گذاشته و ادامه عملیات‌های نظامی، ترورهای هدفمند و بی‌توجهی به قواعد و موازین بین‌المللی می‌تواند پیامدهای سیاسی و دیپلماتیک بیشتری برای این کشور به همراه داشته باشد.

در همین حال وب‌سایت «زمان» نیز در تحلیلی تأکید کرده است که ایران در روند تحولات اخیر توانسته موقعیت برتری نسبت به آمریکا و اسرائیل به دست آورد و شرایط کنونی برای اسرائیل دشوارتر شده است.

همچنین خبرنگار شبکه ۱۳ اسرائیل با اشاره به تحولات اخیر گفته است از نگاه آمریکا، پرونده جنگ با ایران و همچنین درگیری‌ها در لبنان پایان‌یافته تلقی می‌شود؛ موضوعی که به گفته او باعث افزایش احساس انزوای سیاسی در داخل اسرائیل شده است.

این ارزیابی‌ها در حالی مطرح می‌شود که گفت‌وگوها برای دستیابی به توافق نهایی میان ایران و آمریکا همچنان ادامه دارد و پیامدهای منطقه‌ای آن به یکی از محورهای اصلی تحلیل‌های سیاسی در منطقه تبدیل شده است.

 

به کانال تلگرام هم میهن بپیوندید
به کانال بله هم میهن بپیوندید
به کانال روبیکا هم میهن بپیوندید

مطالب ویژه
دیدگاه

ویژه بین‌الملل
آخرین اخبار
وب گردی