موافقت پارلمان دانمارک با اعزام نیرو و تجهیزات به ماموریت دریایی در تنگه هرمز
پارلمان دانمارک با مشارکت این کشور در یک ماموریت چندملیتی در تنگه هرمز موافقت کرد؛ مأموریتی که با حضور نیرو، پهپاد و واحد رهگیر و در هماهنگی با عملیات تحت رهبری انگلیس، فرانسه و اتحادیه اروپا دنبال خواهد شد.
به گزارش هممیهن آنلاین به نقل از ایرنا، پارلمان دانمارک روز پنجشنبه با اعزام نیرو و تجهیزات به ماموریت چندملیتی در تنگه هرمز موافقت کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی به نقل از شبکه تلویزیونی DR، قانونگذاران دانمارکی با اعزام افسران، واحد رهگیر و پهپادها به این ماموریت موافقت کردهاند.
بر پایه این گزارش، ماموریت یادشده تحت رهبری انگلیس و فرانسه و همچنین در چارچوب عملیات دریایی اتحادیه اروپا دنبال میشود. ترکیب پیشبینیشده برای حضور دانمارک در این ماموریت شامل ۱۰ نیروی انسانی، قابلیت پهپادی و یک واحد رهگیر است و احتمال افزوده شدن توانمندیهای سایبری نیز مطرح شده است.
در همین ارتباط، هلند نیز روز جمعه ۲۹ خرداد اعلام کرده بود که یک ناوچه را به سمت تنگه هرمز اعزام کرده است تا در صورت لزوم به یک ماموریت بینالمللی احتمالی در این منطقه بپیوندد. آلمان هم روز پنجشنبه ۲۸ خرداد از اعزام دو کشتی به دریای سرخ خبر داد تا برای مشارکت احتمالی در یک ماموریت نظامی در تنگه هرمز آماده باشد.
این تحرکات در حالی انجام میشود که پس از ماهها تنش و درگیری، روند مذاکرات میان ایران و آمریکا با میانجیگری پاکستان وارد مرحله تازهای شده است. بر اساس گزارش ایرنا، پس از اعلام آتشبس موقت در ۲۰ فروردین ۱۴۰۵، مذاکرات مستقیم دو کشور در اسلامآباد آغاز شد و در ادامه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۵ از حصول توافق صلح میان تهران و واشنگتن خبر داده شد؛ توافقی که بر مبنای آن، پایان عملیات نظامی در جبهههای مختلف و خاتمه محاصره دریایی علیه ایران پیشبینی شده است.