| کد مطلب: ۶۴۲۰۶

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه مداخله‌جویانه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس

اسماعیل بقائی در واکنش به بیانیه اخیر وزرای خارجه آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، این اقدام را وارونه‌نمایی حقیقت خواند و ضمن دفاع از توانمندی‌های نظامی ایران، آن را ضامن صلح و ثبات منطقه و حق ذاتی دفاع مشروع دانست.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه مداخله‌جویانه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش هم‌میهن آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به بیانیه مداخله‌جویانه وزرای خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۶، در شبکه ایکس نوشت: بدون تردید ایران بیش از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد. اینکه شورای همکاری خلیج فارس تصور کند راهکار رفع این دغدغه، پناه بردن به بزرگ‌ترین ناقض امنیت است، نقض غرض و نشانه‌ای مأیوس‌کننده از عدم درس‌آموزی از تجربه‌های تلخ اخیر به شمار می‌رود.

وی با طرح پرسش‌هایی خطاب به همسایگان جنوبی در خصوص چرایی همراهی با اقدامات تجاوزکارانه علیه ایران و استفاده از قلمرو آن‌ها برای پرتاب موشک، تأکید کرد: باید پرسید چرا آن‌ها نسبت به مسابقه تسلیحاتی مخرب و ذخیره‌سازی صدها میلیارد دلار انواع تسلیحات پیشرفته که توجیه دفاعی ندارند، تغافل می‌کنند و چرا تجاوزهای مکرر اسرائیل علیه کشورهای منطقه و اشغال سرزمین‌های فلسطین و لبنان را نادیده می‌گیرند؟

بقائی در ادامه تصریح کرد: چرا در قبال زرادخانه هسته‌ای اسرائیل که خارج از هرگونه نظارت بین‌المللی قرار دارد سکوت اختیار می‌کنند، اما توان دفاعی متعارف کشوری که بارها هدف تهدید و حمله از قلمرو همسایگان قرار گرفته است، «تهدید» معرفی می‌شود؟

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه توانمندی‌های نظامی ایران ضامن حق ذاتی دفاع مشروع ملت در برابر تجاوز و تأمین‌کننده صلح و ثبات در منطقه است، افزود: امنیت و عزت ملی کشور قابل معامله یا مشروط‌سازی نیست؛ همان‌طور که حق ذاتی دفاع مشروع موضوع گفتگو نیست، ابزارهای آن نیز نمی‌تواند موضوع مصالحه با هیچ طرفی باشد.

 

به کانال تلگرام هم میهن بپیوندید
به کانال بله هم میهن بپیوندید
به کانال روبیکا هم میهن بپیوندید

مطالب ویژه
دیدگاه

ویژه بین‌الملل
پربازدیدترین
آخرین اخبار
وب گردی