آغاز ثبتنام زائران غیرتهرانی مراسم وداع در سامانه «باید برخاست»
شهرداری تهران با هدف مدیریت خدمات اسکان و رفاهی زائران مراسم وداع و تشییع، سامانه «باید برخاست» را در پیامرسان بله برای ثبتنام و سازماندهی زائران غیرتهرانی راهاندازی کرد.
به گزارش هممیهن آنلاین به نقل از خبرآنلاین و خبرگزاری مهر، شهرداری تهران اعلام کرد کلیه زائران غیرتهرانی که قصد شرکت در مراسم تشییع و وداع را دارند، برای بهرهمندی از خدمات رفاهی و اسکان، باید در ربات تعبیهشده در پیامرسان «بله» به نشانی ble.ir/bayad_barkhast_bot ثبتنام کنند.
هدف اصلی از این اقدام، دستیابی به آمار دقیق از تعداد زائران و مبادی ورودی آنان به پایتخت است. با ثبتنام شرکتکنندگان و اعلام شهر محل سکونت، شهرداری تهران میتواند با دقت بالایی بیشترین حجم تردد زائران را پیشبینی کرده و مدیریت خدمات در مبادی ورودی، برنامهریزی برای پارکینگها و تخصیص امکانات اسکان را به شکل موثرتری انجام دهد. حتی زائرانی که قصد دارند در منازل اقوام خود در تهران اقامت کنند نیز توصیه شده است که در این سامانه ثبتنام کنند تا آمار نهایی جهت برنامهریزیهای کلان شهری دقیقتر باشد. برای تمامی افراد ثبتنامکننده، محل اسکان پیشبینی خواهد شد.
علاوه بر بخش ثبتنام زائران، این سامانه شامل بخش ویژهای برای «مشارکتهای مردمی» است. شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت ظرفیتهای مردمی در برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم، از شهروندان دعوت کرده است تا آمادگی خود را برای ارائه خدمات داوطلبانه اعلام کنند. این خدمات شامل مواردی نظیر در اختیار قرار دادن منازل شخصی جهت اسکان زائران، تأمین غذا و سایر خدمات رفاهی است.
همچنین، افرادی که تمایل دارند به عنوان خادم در مراسم تشییع و وداع رهبر شهید انقلاب فعالیت کنند، میتوانند با مراجعه به همان لینک، آمادگی خود را برای خدمترسانی ثبت نمایند. ساماندهی نیروهای داوطلب و خیرین، از دیگر اولویتهای شهرداری در این بستر اعلام شده است.