نهاییشدن بازگشت ۲۲ تبعه ایرانی از پاکستان
وزیر امور خارجه پاکستان از ورود ۲۲ نفر از خدمه ایرانی کشتی توسکا به کراچی خبر داد و اعلام کرد هماهنگیها برای بازگشت سریع و ایمن این افراد به ایران در حال نهایی شدن است.
به گزارش هممیهن آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد اسحاق دار، وزیر امور خارجه پاکستان، امروز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد ۲۲ نفر از خدمه ایرانی کشتی توسکا که به گفته او اخیراً از سوی مقامات آمریکایی توقیف شده بود، بعدازظهر امروز در سلامت کامل به کراچی رسیدهاند.
وی افزود که دولت پاکستان با همکاری نزدیک نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در این کشور، در حال نهاییکردن ترتیبات لازم برای تسهیل بازگشت سریع و ایمن این افراد به وطن است.
وزیر امور خارجه پاکستان همچنین اعلام کرد اسلامآباد در طول این فرایند با مقامهای آمریکایی و ایرانی در تماس نزدیک بوده است.
اسحاق دار با اشاره به تداوم همکاری پاکستان در این زمینه تصریح کرد که این چهارمین گروه از خدمه ایرانی در دو ماه گذشته است که بازگشت آنها با تسهیل پاکستان انجام میشود. به گفته او، تاکنون بازگشت بیش از ۷۰ تبعه ایرانی، از جمله گروه ۲۲ نفره امروز، از طریق خاک پاکستان تسهیل شده است.
وی در پایان از رهبری ایران بهدلیل اعتماد به پاکستان قدردانی کرد.