| کد مطلب: ۶۴۳۸۰

سراج: ۲۸۵ پرونده علیه آمریکا در دادسرای بین‌الملل تشکیل شده است

دبیر ستاد حقوق بشر درباره روند پیگیری حقوقی جنایت‌های آمریکا علیه ایران، گفت: ما در دادسرای بین‌الملل، ۲۸۵ پرونده در رابطه با اقدام‌های آمریکا علیه ملت ایران تشکیل داده‌ایم.

سراج: ۲۸۵ پرونده علیه آمریکا در دادسرای بین‌الملل تشکیل شده است

به گزارش هم‌میهن آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، ناصر سراج، دبیر ستاد حقوق بشر در جریان دیدار اعضای «ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی که یادآور جنایت‌های ضدبشری رژیم آمریکا علیه ملت ایران و دیگر ملل جهان است، اظهار کرد: ستاد حقوق بشر قوه قضاییه از نخستین روز جنگ تحمیلی ۱۲ روزه تا جنگ تحمیلی ۴۰ روزه، در بیش از ۱۰۰ بیانیه و گزارش روشنگرانه، تمام جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران را رسانه‌ای کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ستاد حقوق بشر این بیانیه‌ها و گزارش‌ها را به سازمان‌ها و نهادهای مربوطه ارائه داده است؛ این گزارش‌ها به کلیه سفیران مقیم تهران، تمام سفیران جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و سازمان‌های بین‌المللی نیز ارسال شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر درباره روند پیگیری‌های حقوقی هم گفت: ما در دادسرای بین‌الملل، ۲۸۵ پرونده در رابطه با اقدام‌های آمریکا علیه ملت ایران تشکیل داده‌ایم که از این تعداد، ۶۰ مورد منتهی به صدور کیفرخواست شده و این پرونده‌ها در دادگاه انقلاب در حال رسیدگی هستند؛ قوه قضاییه بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار آمریکا را محکوم کرده است و اخیرا نیز حکم یکی از پرونده‌ها (مربوط به کشتی نفتی مصادره‌شده)، قطعی شده است.

 

به کانال تلگرام هم میهن بپیوندید
به کانال بله هم میهن بپیوندید
به کانال روبیکا هم میهن بپیوندید

مطالب ویژه
دیدگاه

ویژه سیاست
پربازدیدترین
آخرین اخبار
وب گردی