تخصیص ۲ میلیارد دلار برای تأمین ارز صنعت از روز شنبه
رئیسکل بانک مرکزی با اشاره به رفع محدودیتهای صادرات نفت، از ایجاد تغییر محسوس در تخصیص ارز صنعت از روز شنبه و تأمین ۲ میلیارد دلار در مرحله نخست با هدف حمایت از تولید و کنترل تورم خبر داد.
به گزارش هممیهن آنلاین به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی با اشاره به معافیتهای اخیر و رفع محدودیتهای صادرات نفتی ایران اعلام کرد که با بهبود امکان دسترسی به منابع ارزی، توان بانک مرکزی برای افزایش معنادار تخصیص و تأمین ارز تقویت شده است. وی خاطرنشان کرد که در ماههای اخیر بهدلیل نااطمینانیها، بانک مرکزی با احتیاط بیشتری عمل کرده و بخشی از منابع را برای تقویت ذخایر اختصاص داده بود، اما اکنون بخشی از این ذخایر روانه چرخه تأمین ارز خواهد شد.
رئیسکل بانک مرکزی تأکید کرد که از روز شنبه آینده، تغییر محسوسی در روند تأمین نیازهای ارزی بخش صنعت ایجاد میشود و در اولین مرحله، ۲ میلیارد دلار به این حوزه اختصاص مییابد. به گفته همتی، افزایش تخصیص ارز بهویژه برای کالاهای اساسی، مواد اولیه و کالاهای واسطهای، ضمن کاهش فشار محدودیت واردات بر قیمتها، به کنترل تورم کمک خواهد کرد. سیاست جدید بانک مرکزی، بهرهگیری فعال از گشایشهای ارزی برای پشتیبانی از تولید و حفظ ثبات بازار است.
