انتقاد تند برنی سندرز از کابینه اسرائیل
سناتور ایالت ورمونت آمریکا در واکنش به اظهارات وزیر امنیت داخلی اسرائیل درباره لبنان، کابینه این کشور را «نژادپرست و افراطی» خواند و گفت حتی یک سکه ۵ سنتی از حمایت آمریکا هم شایسته آن نیست.
به گزارش هممیهن آنلاین به نقل از مهر، برنی سندرز سناتور ارشد آمریکایی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به مواضع اخیر یکی از اعضای کابینه اسرائیل واکنش نشان داد و به شدت از آن انتقاد کرد.
سناتور ایالت ورمونت در این پیام نوشت: این یک بیانیه عادی از یک عضو معمولی کابینه اسرائیل نیست؛ این سخنان بنگویر است و به گفته او «بیانیه یک جنایتکار جنگی» محسوب میشود.
سندرز در ادامه افزود که کابینه نژادپرست و افراطی اسرائیل حتی شایسته یک سکه ۵ سنتی از حمایت ایالات متحده هم نیست.
این واکنش پس از آن مطرح شد که وزیر امنیت داخلی اسرائیل روز جمعه و در واکنش به درگیری نظامیان اسرائیلی با نیروهای حزبالله و تلفات واردشده به آنها، اظهاراتی تند علیه لبنان مطرح کرد و گفت باید کل لبنان به آتش کشیده شود. او همچنین گفته بود برای هر اشکی که یک مادر اسرائیلی میریزد، هزار مادر لبنانی باید بگرید.