| کد مطلب: ۶۳۹۸۷

اختصاص وام ۱۷.۵ میلیارد دلاری آمریکا برای ساخت راکتورهای هسته‌ای

وزارت انرژی آمریکا با هدف توسعه ظرفیت تولید برق و تقویت امنیت انرژی، ۱۷.۵ میلیارد دلار وام کم‌بهره برای سفارش و ساخت راکتورهای هسته‌ای جدید در اختیار شرکت‌های خدمات برق این کشور قرار می‌دهد.

اختصاص وام ۱۷.۵ میلیارد دلاری آمریکا برای ساخت راکتورهای هسته‌ای

به گزارش هم‌میهن آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که مبلغ ۱۷.۵ میلیارد دلار وام کم‌بهره را به شرکت‌های خدمات برق که قصد سفارش و ساخت راکتورهای هسته‌ای با تکنولوژی «وستینگ‌هاوس» را دارند، اختصاص خواهد داد.

بر اساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، این منابع مالی از پنج پروژه هسته‌ای پشتیبانی می‌کند که هر کدام شامل احداث دو راکتور است. در همین راستا تاکنون هفت شرکت برق نیز نامه‌های رسمی برای اعلام آمادگی جهت مشارکت در این طرح را امضا کرده‌اند.

کریس رایت، وزیر انرژی آمریکا، با تأکید بر اهمیت این اقدام اعلام کرد که ارائه این وام‌ها می‌تواند روند ساخت نیروگاه‌های جدید هسته‌ای را تا سه سال سرعت بخشیده و هزینه‌های اجرایی پروژه‌ها را کاهش دهد.

در همین حال، دن سامنر، مدیرعامل وستینگ‌هاوس، پیش‌بینی کرد که راکتورهای مدل AP1000 از سال ۲۰۳۵ وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد و بسترساز توسعه گسترده ناوگان نیروگاه‌های هسته‌ای در آمریکا خواهند بود. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که دولت آمریکا در تلاش است با افزایش ظرفیت تولید برق هسته‌ای، امنیت انرژی کشور را تقویت کرده و تقاضای رو به رشد برق، به‌ویژه در بخش‌های صنعتی و فناوری‌های نوین را تأمین کند.

 

به کانال تلگرام هم میهن بپیوندید
به کانال بله هم میهن بپیوندید
به کانال روبیکا هم میهن بپیوندید

مطالب ویژه
دیدگاه

ویژه بین‌الملل
آخرین اخبار
وب گردی