اعلام شروط لبنان برای تداوم مذاکرات با اسرائیل در واشنگتن
نخستوزیر لبنان با حمایت از تداوم مذاکرات تحت نظارت واشنگتن به عنوان راهکاری دیپلماتیک، خروج کامل نیروهای نظامی اسرائیل از خاک لبنان و آزادی اسیران این کشور را از جمله مطالبات اصلی بیروت عنوان کرد.
به گزارش هممیهن آنلاین به نقل از نورنیوز، نواف سلام، نخستوزیر لبنان با اشاره به حضور این کشور در دور جدید گفتگوها با اسرائیل اظهار داشت که بیروت به دلیل کمهزینهتر بودن مسیر مذاکره در این جلسات حاضر شده است. وی همچنین بر ضرورت آزادی بیقید و شرط اسیران لبنانی در بند اسرائیل تأکید کرد.
دور پنجم مذاکرات میان لبنان و اسرائیل که شامل محورهای سیاسی و نظامی است، از روز گذشته (سهشنبه) در واشنگتن و با نظارت مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا آغاز شده است. این گفتگوها در حالی دنبال میشود که اسرائیل علیرغم اعلام آتشبس، همچنان به نقض تعهدات خود و تداوم تجاوزات علیه مناطقی از خاک لبنان ادامه میدهد.
در همین پیوند، شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله لبنان نیز بر لزوم عقبنشینی کامل نیروهای اشغالگر از مناطق تحت تصرف تأکید کرد و افزود: اسرائیل راهی جز خروج از خاک لبنان ندارد و این فرایند باید بر اساس یک جدول زمانی مشخص و دقیق اجرایی شود. وی همچنین خواستار توقف فوری تمامی تجاوزات زمینی، دریایی و هوایی اسرائیل به حریم لبنان شد.