| کد مطلب: ۶۳۹۷۹

رایزنی پزشکیان و فرمانده ارتش پاکستان درباره همکاری‌های امنیتی

رئیس‌جمهور ایران در جریان سفر خود به اسلام‌آباد با فرمانده ارتش پاکستان دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای، روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌های امنیتی و دفاعی گفت‌وگو کرد.

رایزنی پزشکیان و فرمانده ارتش پاکستان درباره همکاری‌های امنیتی

به گزارش هم‌میهن آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران که در رأس هیأتی عالی‌رتبه به پاکستان سفر کرده است، با ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش این کشور دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه‌ای، روابط دوجانبه و راهکارهای توسعه همکاری‌های راهبردی میان تهران و اسلام‌آباد گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، دو طرف روند همکاری‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی میان ایران و پاکستان را بررسی کردند و بر ضرورت افزایش هماهنگی‌های دوجانبه در حوزه امنیت تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، این خبر در حال تکمیل است.

مسعود پزشکیان امروز سه‌شنبه با هواپیمای ویژه «میناب ۱۶۸» ـ که به یاد دانش‌آموزان مدرسه میناب نام‌گذاری شده است ـ عازم پاکستان شد و در بدو ورود به اسلام‌آباد، پایتخت این کشور، مورد استقبال آصف علی زرداری رئیس‌جمهور و شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان قرار گرفت.

همچنین هواپیمای حامل هیأت ایرانی از زمان ورود به حریم هوایی پاکستان توسط ۶ فروند جنگنده ارتش این کشور همراهی شد و در مراسم استقبال رسمی نیز به افتخار رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه، ۱۶ گلوله توپ شلیک شد.

رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به اسلام‌آباد اعلام کرده بود که این سفر با هدف قدردانی از تلاش‌های دولت پاکستان در مسیر نهایی شدن تفاهم‌نامه میان ایران و آمریکا و پیگیری حقوق ملت ایران انجام می‌شود.

پزشکیان همچنین تأکید کرده بود که ایران به دنبال اجرای کامل بندهایی است که در چارچوب قوانین بین‌المللی و حقوق ملت ایران به امضا رسیده و تحقق آن می‌تواند به کاهش بسیاری از مشکلات منطقه و جلوگیری از اقدامات متجاوزانه کمک کند.

 

به کانال تلگرام هم میهن بپیوندید
به کانال بله هم میهن بپیوندید
به کانال روبیکا هم میهن بپیوندید

مطالب ویژه
دیدگاه

ویژه دیپلماسی
پربازدیدترین
آخرین اخبار
وب گردی