شکست نزدیک تیم ملی والیبال ایران برابر آمریکا در هفته دوم لیگ ملتها
تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار از هفته دوم لیگ ملتهای ۲۰۲۶ به میزبانی فرانسه، با وجود ارائه نمایشی پایاپای و جنگنده، در نهایت با نتیجه سه بر صفر مغلوب تیم ملی آمریکا شد. خستگی ناشی از فاصله زمانی اندک با بازی پیشین برابر فرانسه و تکرار اشتباهات فردی در لحظات سرنوشتساز، مانع از کامیابی شاگردان روبرتو پیاتزا در این تقابل نزدیک شد.
به گزارش هممیهن آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، تیم ملی والیبال ایران در شرایطی که تنها ۱۶ ساعت پس از دیدار نفسگیر پنجسته مقابل فرانسه به میدان میرفت، در دومین مسابقه خود از هفته دوم لیگ ملتهای ۲۰۲۶ به مصاف آمریکا رفت. این دیدار در نهایت با پیروزی ۳ بر صفر (۲۵-۲۳، ۲۵-۲۰، ۳۱-۲۹) به سود شاگردان روبرتو پیاتزا در تیم آمریکا به پایان رسید.
در ست نخست، با وجود برتری اولیه حریف، ملیپوشان ایران تلاش کردند اختلاف امتیاز را کاهش دهند، اما در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ تسلیم تجربه آمریکاییها شدند. در ست دوم نیز علیرغم شروع خوب ایران و پیش افتادن از حریف، اشتباهات فردی و تحلیل رفتن توان بدنی در دقایق پایانی، باعث شد این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود آمریکا خاتمه یابد.
اوج حساسیت بازی در ست سوم رقم خورد؛ جایی که شاگردان پیاتزا جانانه جنگیدند و بازی در امتیازات پایانی کاملاً پایاپای پیش رفت. با این حال، علیرغم درخشش علی حاجیپور و مرتضی شریفی در کسب امتیازات حساس و به تساوی کشاندن بازی در امتیاز ۲۹، در نهایت این تیم آمریکا بود که با پیروزی ۳۱ بر ۲۹ در این ست ماراتنگونه، برنده نهایی میدان شد.
تیم ملی ایران با ترکیب مرتضی شریفی، عرشیا بهنژاد، سید عیسی ناصری، علی حاجیپور، علی حقپرست، یوسف کاظمی و محمدرضا حضرتپور در حالی این دیدار را پشت سر گذاشت که علیرغم شکست، نسبت به دیدارهای هفته اول، هماهنگی و کارایی تیمی در حملات برگشتی بهبود چشمگیری یافته بود. با این وجود، نقص در کنترل خطاهای سرویس و افت تمرکز در امتیازات پایانی، از جمله عوامل اصلی ناکامی تیم در کسب امتیاز در این مسابقه عنوان شده است.