واکنش عصبی کاتس به مواضع اخیر سردار قاآنی
در پی هشدارهای صریح سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مبنی بر لزوم خروج اشغالگران از لبنان، یسرائیل کاتس وزیر جنگ اسرائیل در واکنش به این پیام، مواضع تندی اتخاذ کرد و ضمن تکرار ادعاهای بیاساس، تلاش کرد با تهدید، فضای ایجادشده پس از پیام فرمانده نیروی قدس را تحتالشعاع قرار دهد.
به گزارش هممیهن آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر و الجزیره، یسرائیل کاتس، وزیر جنگ اسرائیل که به نظر میرسد از پیام هشدارآمیز سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برآشفته است، در پیامی به زبان فارسی در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد که سردار قاآنی تهدیدات مکرری علیه اسرائیل مطرح کرده است.
کاتس در ادامه اظهارات خود ضمن تکرار گزافهگوییهای همیشگی، مدعی شد: «اگر ایران به اسرائیل حمله کند، این بزرگترین اشتباهی خواهد بود که تاکنون مرتکب شده است.» وی همچنین با ادبیاتی تهدیدآمیز افزود: «نه هرمز به آنها کمک خواهد کرد و نه حمله به غیرنظامیان؛ هیچچیز ما را متوقف نخواهد کرد و نیروهای ما آمادهاند تا کار را به پایان برسانند.»
این واکنش وزیر جنگ اسرائیل در حالی صورت میگیرد که سردار اسماعیل قاآنی پیشتر در پیامی خطاب به صهیونیستها تأکید کرده بود: «صهیونیستها بدانند؛ آنانی که با شما یزیدیان، با روحیه عاشورایی و ایمان حسینی ایستاده و جنگیدهاند، همان باور جاودانه را در جان دارند که کلُّ یومٍ عاشورا و کلُّ أرضٍ کربلا.»
سردار قاآنی همچنین با تأکید بر لزوم ترک سراسر لبنان توسط صهیونیستها، تصریح کرد که این سرزمین میدان ایستادگی است و نه جولانگاه اشغالگران. وی با یادآوری تحولات سال ۲۰۰۰ میلادی و وصیت تاریخی شهید سید حسن نصرالله در بنت جبیل، به صهیونیستها هشدار داد که اگر با اختیار خود عقبنشینی نکنند، در آینده با خواری و شکست، ناگزیر به فرار خواهند شد.