رایزنی تلفنی عراقچی و وزیر خارجه رومانی
وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رومانی در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقهای، روند اجرای یادداشت تفاهم و همچنین مناسبات دوجانبه گفتوگو کردند.
به گزارش هممیهن آنلاین به نقل از ایرنا، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، و اوانا تویو، وزیر امور خارجه رومانی، عصر روز جمعه در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقهای و روابط دوجانبه میان دو کشور رایزنی کردند.
در این گفتوگو، وزیر امور خارجه ایران آخرین تحولات مربوط به اجرای یادداشت تفاهم و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را برای همتای رومانیایی خود تشریح کرد.
وزیر امور خارجه رومانی نیز با استقبال از تلاشهای دیپلماتیک جاری برای کاهش تنشها در منطقه غرب آسیا، بر اهمیت تداوم این روند و اجرای تعهدات متقابل از سوی طرفهای مرتبط تأکید کرد.
دو طرف در پایان بر ضرورت استمرار رایزنیها و توسعه همکاریها و مناسبات دوجانبه در دوره پیش رو تأکید کردند.