| کد مطلب: ۶۴۰۸۰

امتناع اسرائیل از عقب‌نشینی از لبنان و افزایش نارضایتی‌ها در ارتش

یسرائیل کاتس، وزیر جنگ اسرائیل، با رد احتمال خروج نیروها از مناطق اشغالی لبنان حتی در صورت فشار آمریکا، تأکید کرد که برنامه‌ای برای بازگرداندن ۲۰۰ هزار ساکن این مناطق ندارد؛ این در حالی است که گزارش‌ها از تشدید خشم خانواده‌های نظامیان نسبت به محدودیت‌های عملیاتی ارتش خبر می‌دهند.

امتناع اسرائیل از عقب‌نشینی از لبنان و افزایش نارضایتی‌ها در ارتش

به گزارش هم‌میهن آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، یسرائیل کاتس وزیر جنگ اسرائیل اعلام کرد که ارتش این کشور تحت هیچ شرایطی، حتی با درخواست ایالات متحده، از مناطق تحت اشغال خود در لبنان عقب‌نشینی نخواهد کرد. وی همچنین تأکید کرد که اسرائیل اجازه بازگشت حدود ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان مناطقی که اکنون تحت کنترل این رژیم قرار دارد را نخواهد داد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌های عبری از افزایش تنش و نارضایتی در میان نظامیان اسرائیل و خانواده‌های آنان به‌دلیل محدودیت‌های دست‌وپایگیر در عملکرد ارتش در جنوب لبنان خبر داده‌اند. رادیو «کول براما» گزارش داد که بر اساس دستورات صادر شده از سطوح بالا، نیروهای ارتش اسرائیل از تخریب زیرساخت‌های مهمی که پیش از آتش‌بس در جنوب لبنان کشف شده بودند، خودداری می‌کنند؛ این امتناع در حالی صورت می‌گیرد که یگان‌های عملیاتی برای تخریب این اهداف آمادگی کامل داشتند.

علاوه بر این، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که خانواده‌های نظامیان در نامه‌ای خطاب به بنیامین نتانیاهو، یسرائیل کاتس و ایال زامیر رئیس ستاد ارتش، وضعیت فرزندانشان در میدان نبرد را «بحرانی» توصیف کرده و خواستار اقدام فوری شدند. در بخشی از این نامه آمده است: «فرزندان ما در لبنان دست‌بسته‌اند و به نظر می‌رسد عوامل خارجی مسیر تحولات را تعیین می‌کنند. ما اجازه نخواهیم داد نیروهایمان به دلیل ملاحظات خارجی یا بی‌تفاوتی سران سیاسی قربانی شوند.»

 

به کانال تلگرام هم میهن بپیوندید
به کانال بله هم میهن بپیوندید
به کانال روبیکا هم میهن بپیوندید

مطالب ویژه
دیدگاه

ویژه بین‌الملل
آخرین اخبار
وب گردی