صعود هفت نماینده ایران به نیمهنهایی مویتای قهرمانی جهان
در پایان روز سوم رقابتهای مویتای قهرمانی جهان ۲۰۲۶ در مالزی، چهار ملیپوش دیگر ایران با شکست حریفان خود راهی مرحله نیمهنهایی شدند تا شمار نمایندگان کشورمان در جمع چهار نفر برتر به هفت نفر برسد.
به گزارش هممیهن آنلاین به نقل از ایرنا، در پایان مسابقات روز سوم رقابتهای مویتای قهرمانی جهان ۲۰۲۶ که در مالزی برگزار میشود، چهار ملیپوش دیگر ایران موفق شدند با غلبه بر رقبای خود به مرحله نیمهنهایی راه پیدا کنند.
در بخش بانوان و در وزن منفی ۵۱ کیلوگرم، فاطمه ممانی در دیداری حساس برابر «کارینا اولدیش» از اوکراین، نایبقهرمان اروپا در سال ۲۰۲۵، در همان راند نخست به برتری رسید و با ناکاوت حریف خود جواز حضور در مرحله نیمهنهایی را کسب کرد.
در وزن منفی ۵۴ کیلوگرم نیز ستاره مرشدی با نتیجه ۳۰ بر ۲۷ مقابل نماینده بلژیک پیروز شد و به جمع چهار نفر برتر این وزن راه یافت. همچنین در وزن منفی ۶۷ کیلوگرم، فاطمه حسینی با همین نتیجه برابر نماینده الجزایر به پیروزی رسید و به نیمهنهایی صعود کرد.
در بخش مردان نیز سیاوش امیری در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم موفق شد غلامنبی محبی از افغانستان را با نتیجه ۳۰ بر ۲۷ شکست دهد و به جمع چهار نفر برتر این وزن راه پیدا کند.
پیش از این و در جریان رقابتهای روز دوم، سه ملیپوش دیگر ایران شامل مهسا محمودپور، فرشته حسنزاده و مهدی عبدی با پیروزی مقابل حریفان خود صعودشان به مرحله نیمهنهایی را قطعی کرده بودند.
تنها حذف نماینده ایران در روز سوم به زهرا نصیری در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم مربوط بود که در دیدار مقابل «اومی مینگسوپاکون» از فنلاند با نتیجه ۲۰ بر ۱۷ شکست خورد و از ادامه مسابقات بازماند.
با این نتایج، تیم ملی مویتای ایران با هفت نماینده در مرحله نیمهنهایی به رقابتهای روزهای پایانی این دوره از مسابقات جهانی وارد خواهد شد.