صفآرایی سناتورهای دموکرات علیه سیاستهای ترامپ؛ رئیسجمهور آمریکا تهدیدی برای دموکراسی
برنی سندرز و کریس مورفی، دو تن از سناتورهای دموکرات آمریکا، در انتقاداتی صریح، دونالد ترامپ را شخصیتی اقتدارگرا، خودشیفته و بزرگترین تهدید علیه مبانی دموکراتیک و حاکمیت قانون در ایالات متحده دانستند.
به گزارش هممیهن آنلاین به نقل از تسنیم، برنی سندرز، قانونگذار دموکرات، با اشاره به رویکردهای دونالد ترامپ، وی را فردی بیتوجه به اصول قانون اساسی توصیف کرد و افزود که بسیاری از شهروندان آمریکایی نسبت به نوع مدیریت و سبک ریاستجمهوری او معترض و خشمگین هستند.
سندرز با انتقاد از اولویتبندیهای نظامی دولت، اظهار داشت: «ترامپ به دنبال اختصاص ۵۰۰ میلیارد دلار بودجه نظامی بیشتر است؛ در حالی که این موضوع اولویت واقعی مردم آمریکا نیست.» وی همچنین با یادآوری وعدههای انتخاباتی ترامپ برای پایان دادن به جنگهای بیپایان، خاطرنشان کرد که سیاستهای تهاجمی او، از جمله جنگ علیه ایران، به قیمت جان هزاران مرد، زن و کودک بیگناه تمام شده است.
در همین راستا، کریس مورفی، دیگر سناتور دموکرات، با لحنی هشدارآمیز دونالد ترامپ را بزرگترین تهدید فعلی برای ایالات متحده خواند. مورفی تصریح کرد که اقدامات رئیسجمهور آمریکا فراتر از رقابتهای انتخاباتی مرسوم بوده و در مسیر تضعیف و نابودی نهادهای دموکراتیک در این کشور قرار دارد.