| کد مطلب: ۶۴۴۲۲

ابراز نگرانی وزرای خارجه پاکستان و عربستان از تحولات منطقه‌ای

محمد اسحاق دار، وزیر امور خارجه پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود، ضمن ابراز نگرانی از تحولات اخیر، بر پایبندی اسلام‌آباد به تلاش برای تحکیم صلح و اجرای تفاهم‌نامه میان تهران و واشنگتن تأکید کرد.

ابراز نگرانی وزرای خارجه پاکستان و عربستان از تحولات منطقه‌ای

به گزارش هم‌میهن آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی تنش‌زایی‌های اخیر واشنگتن در منطقه، وزرای خارجه پاکستان و عربستان سعودی در تماسی تلفنی به رایزنی درباره تحولات جاری پرداختند. در این گفت‌وگو، طرفین نگرانی عمیق خود را از وضعیت امنیتی منطقه ابراز کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان با تأکید بر لزوم حفظ صلح، تصریح کرد که اسلام‌آباد همچنان به پیگیری مفاد «تفاهم‌نامه اسلام‌آباد» میان ایران و آمریکا متعهد است.

این رایزنی در شرایطی صورت می‌گیرد که سنتکام (فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی) با صدور بیانیه‌ای، رسماً از انجام حملات مجدد به خاک ایران به دستور دونالد ترامپ خبر داده است. ارتش آمریکا مدعی است این حملات در واکنش به هدف قرار گرفتن نفتکش «کیکو» توسط پهپادهای ایران انجام شده و طی آن، زیرساخت‌های نظامی، سامانه‌های نظارتی، شبکه‌های ارتباطی و سایت‌های پدافند هوایی ایران هدف قرار گرفته‌اند. این تحرکات نظامی در حالی رخ می‌دهد که گزارش‌ها حاکی از نقض مکرر آتش‌بس از سوی واشنگتن است.

 

به کانال تلگرام هم میهن بپیوندید
به کانال بله هم میهن بپیوندید
به کانال روبیکا هم میهن بپیوندید

مطالب ویژه
دیدگاه

ویژه بین‌الملل
پربازدیدترین
آخرین اخبار
وب گردی