رایزنی ولیعهد عربستان و رئیسجمهور فرانسه پیرامون تحولات یادداشت تفاهم ایران و آمریکا
محمد بنسلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در گفتوگویی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیسجمهور فرانسه، ضمن بررسی آخرین تحولات پیرامون یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا، بر اهمیت تداوم تلاشهای دیپلماتیک جهت کاهش تنش و ارتقای ثبات در منطقه تأکید کردند.
به گزارش هممیهن آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد که در این تماس تلفنی، ولیعهد عربستان سعودی و رئیسجمهور فرانسه به رایزنی درباره تازهترین تحولات مربوط به یادداشت تفاهم میان ایالات متحده و ایران پرداختند.
طرفین در این گفتوگو تلاشهای لازم برای دستیابی به راهحلهای جامع بهمنظور تحقق امنیت و ثبات پایدار در منطقه را مورد بررسی قرار دادند. همچنین بنسلمان و مکرون بر لزوم حمایت از مسیرهای سیاسی و دیپلماتیک برای کاهش تنشهای منطقهای تأکید کردند. این رایزنی در شرایطی صورت میگیرد که علیرغم امضای یادداشت تفاهم میان تهران و واشنگتن، کشورهای منطقه با نگرانی روند تحولات را در پی نقض آتشبس از سوی طرف آمریکایی رصد میکنند.