هشدار باهنر درباره دوقطبیسازی و آسیب به انسجام ملی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با هشدار نسبت به گسترش دوقطبیسازی در جامعه، تأکید کرد که دشمن بهدنبال ایجاد شکافهای داخلی در ایران است و گاه اهداف خود را از زبان افرادی که ظاهراً دلسوز هستند مطرح میکند.
به گزارش هممیهن آنلاین به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتقاد از طرح برخی شعارهای تند علیه حامیان تفاهم و مذاکرات، اظهار کرد: دشمن از ابتدا تلاش کرده با ایجاد شکافهای داخلی، جامعه ایران را دچار تفرقه کند.
وی با بیان اینکه دشمن «پاشنه آشیل» کشور را در ایجاد اختلافات داخلی جستوجو میکند، گفت: هدف آنها تکهتکه کردن جامعه است؛ بهگونهای که گروههای مختلف سیاسی و اجتماعی در برابر یکدیگر قرار بگیرند. باهنر افزود: در برخی تجمعات دیده میشود که شعارهایی مانند «فلانی باید محاکمه و اعدام شود» مطرح میشود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه همه افرادی که چنین شعارهایی میدهند الزاماً وابسته به دشمن نیستند، تصریح کرد: گاهی دشمن با واسطههای مختلف، اهداف خود را از زبان افرادی که بهظاهر دلسوز هستند مطرح میکند.
باهنر حفظ انسجام و وحدت ملی را مهمترین دستاورد کشور در یک سال گذشته دانست و گفت: امروز مهمترین مسئله کشور حفظ همین انسجام است. شعارهایی مانند «اعدام باید گردد» یا «اخراج باید گردد» میتواند به تفرقه دامن بزند؛ برخی آگاهانه و برخی ناآگاهانه این مسیر را دنبال میکنند.
وی با اشاره به تجربه شخصی خود در یکی از تجمعات نیز گفت: در یکی از این تجمعات، خانمی که مرا میشناخت به من گفت اگر تفاهم انجام شود، با شما برخورد میکنیم.
باهنر در ادامه با اشاره به روند تصمیمگیری در کشور تأکید کرد: تصمیمات کلان در جمهوری اسلامی با هماهنگی رهبر انقلاب اتخاذ میشود و تصور اینکه مقاماتی مانند وزیر امور خارجه بتوانند مواضعی خلاف نظر رهبری مطرح کنند، برداشت نادرستی از سازوکار نظام است.
او همچنین درباره عملکرد نیروهای مسلح اظهار داشت: نیروهای مسلح کشور در آمادگی کامل قرار دارند و «دست به ماشه، اما نه آتشبهاختیار» هستند؛ به این معنا که هر اقدام پس از بررسی و تصمیمگیری در سطوح عالی انجام میشود و هیچ تصمیمی خارج از این چارچوب اتخاذ نخواهد شد.